Translate

fredag den 16. maj 2014

Tid til træning igen

I dag startede træningen tidligt med en cykeltur på 57,8km. Jeg skulle cykle ud til Finn (www.mogensenmassage-hadsten.dk) og have en gang massage :) Det blev en RIGTIGT hård tur, selvom den ikke var så lang. Jeg havde virkelig overvurderet mine restitutionsevner, så efter 30km var mine ben helt smadrede, og det hjalp ikke ligefrem på det hele, at vejen var spærret af på et tidspunkt og lavet om til en grusvej - det var lidt som cykelcross ;) Meeen jeg kom sikkert frem efter 2 timer og 11 meget lange minutter :P
Det var rigtigt dejligt at få masseret mine ømme muskler igennem, de trængte virkelig til det :)

Efter massagen styrketrænede jeg lidt, inden jeg hoppede på cyklen og kørte hele vejen til Hadsten Station (ca 2km) og tog det første tog hjem :P Det var egentligt meningen, at jeg skulle cykle hjem også, men jeg var så smadret, at jeg ikke engang kunne få cyklen op i lejligheden, da jeg endelig ramte Viborg - det er altid godt at have en personlig husslave (Jesper), som kan hjælpe med sådanne problemer :D

Efter bad og frokost stod den på sofasidning et par timer, og der blev nok også lige sneget en lille morfar ind, men det går jo nok, hvad har man ellers fridage til :P Havde rengøringsflip i nat, så ryddede op og gjorde rent til kl ca. 00.30, så det var en velfortjent morfar. Vi fik også handlet ind, og det er altid lækkert at komme ud til sådan en frugtkurv, når den lille sult melder sig :) Så er det svært at leve usundt.







Medaljen fra Mallorca er kommet op at hænge sammen med de andre, og den er altså bare lidt federe. Den er større og jeg har virkelig earned den :)



















Til aftensmad i dag fik vi lun kartoffelsalat med chilimarineret laks og kål. Det smagte bare rigtigt lækkert, så derfor får I lige en opskrift:
Den kommer også ind under 'Opskrifter' senere :)

Laks lavet i mikroovn
Lun kartoffelsalat med chilimarineret laks og kål - 2-3 personer
400g små kartofler
300g laksefilet
200g spidskål
50g forårsløg
1 tsk honning
1 frisk, rød chili
3 fed hvidløg
4 spsk rødvinseddike
5 spsk rapsolie

Skyl og kog kartoflerne med skræl på ca 20 minutter.
Hak chili og hvidløg fint, pres evt. i hvidløgspresser. Bland halvdelen af chilien, honning, 2 spsk rødvinseddike og 2 spsk olie til en marinade. Smør marinaden på laksefileterne og bag dem i ovnen på 180°C alm ovn i ca 6 minutter eller lav dem i mikroovn på ca 1 minut. Bland resten af olien, eddiken og hvidløget sammen til en olie-eddike dressing til salaten.
Skyl spidskål og forårsløg og skær det i hhv mindre stykker og skiver. Del laksen med en gaffel, skær de kogte kartofler i skiver og bland alle ingredienserne sammen i en skål - server evt. med baguette eller friskbagte grovboller.


Opskriften indeholder ca. 105 kcal pr 100g




Nu vil jeg sætte mig ind i at få vores nyindkøbte apple TV til at virke :) Jeg håber, at der er andre end mig, der har fået brugt helligdagen på andet end at spise sig tyk i hveder med tandsmør :)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar