Translate

mandag den 26. maj 2014

Testdag og lidt til

Jeg har haft en lidt travl uge, der har budt på træning, arbejde, fest, tømmermænd og mere træning.
I fredags var der afslutning for de værnepligtige på Skive kaserne - jeg var der, og jeg blev meget fuld. Jeg drak 1 1/2 fadøl, 2 shots, 2 glas rødvin og 1 velkomstdrink, og så tågede jeg ellers bare rundt - det er tydeligt, at min krop ikke kan tåle noget som helst, nu hvor jeg træner så meget :) Men det går jo nok, jeg har det jo rigtigt fint uden så meget alkohol i mit liv, ikke fordi jeg konsekvent IKKE drikker det, men det passer bare ikke så godt til min livsstil.

Lørdag var jeg lidt ramt af tømmermænd på arbejde, men det hjalp, da jeg fik spist nogle bær og chili cheese tops-alike fra Føtex - jeg ved det godt; sund, varieret og yderst nærende kost, men sådan er det jo bare engang imellem, og det var lige det, min krop havde brug for.

I går, søndag, fik den bare max gas med dræber svømmeintervaller, som man kan se på kurven nedenfor, startede omkring 32 minutter inde i svømmetræningen, og alle ved jo, at det er dér man har mest energi - efter 32 minutter med tekniktræning :P Men jeg overlevede træningen som altid, dog med lidt ømme muskler og lidt mere indøvet open water teknik, så jeg kan svømme rigtigt hurtigt til Aalborg Triathlon d. 6. juli :)











I dag stod træningen på løbetest. Det er en helt ny måde at teste på for mig, for jeg har altid været vant til at teste på max og aflæse resultater deraf, men i dag var det en 80%-af-max-test. Jeg har løbet 7.2 km på en løbebane, det blev til 18 meget interessante gange rundt om de fire fodboldmål i midten af banen, dem fik jeg virkelig studeret på alle kanter og leder.
Det som testen går ud på, er simpelt at jeg skal løbe 18 runder på banen med en puls på 80% af max og om ca en måned skal jeg gøre det igen, for at se om der er forbedring. 7.2 km er en lidt sær distance, det er ikke mig der har valgt det, det er Aksel Nielsen, træner i Aalborg Triklub, som har fundet ud af, at det bare er vejen frem, og når man tænker over det, giver det vel også meget god mening. Når man løber 7.2 km kan man ikke bare æde sig selv som man kan på en coopertest, så derfor er det meget mere retvisende for resultatet. Hvis man på testdag 1 har jeg skide god dag, gode ben, har sovet godt, spist rigtigt osv., kan man godt løbe rigtigt godt på en cooper. På testdag 2 kan hele verden være imod dig, og du vil måske få et dårligere resultat på de 12 minutter, selvom du måske har forbedret dig på løbet. En cooper test handler i bund og grund om, hvor meget du kan æde dig selv i 12 min. På 7.2 km er man nødt til at spare lidt på sine kræfter, så man ikke dør efter 12 minutter, og det er også derfor man 'kun' løber på 80% af max. Hvis man bare løber med samme puls hver gang, kan man godt se, om der sker forbedringer fra måned til måned :) Næste gang jeg skal løbe denne test bliver engang om ca en måned, og så bliver det spændende at se, om jeg løber hurtigere på de 18 runder :)

De næste par dage står den på lidt mere afslapning og hygge, fordi min mor kommer på besøg :) Jeg skal desværre på arbejde, men så må vi hygge om aften, når jeg får fri igen. 



Efter trænigen i dag har jeg omplantet mine chilier, så de ikke skulle deles om en enkelt potte alle sammen. Der var 16 planter, men jeg har valgt kun at beholde de 10 største, da vi ikke har plads til flere. De står nu på række inde i gæsteværelset, hvor der er mest sol i løbet af dagen, og skal dele værelse med min mor imens hun er her. Er de ikke fine..? De er kun 3-6 cm høje, men de skal nok blive store med masser af frugter på :)

Nu vil jeg hoppe i seng, så jeg har klar til en lang arbejdsdag i morgen - nyd nu det dejlige vejr vi har over os med masser af træning og måske en soft ice også ;)