Translate

onsdag den 14. maj 2014

På den anden side af Ironman 70.3

Det gik rigtigt godt til min første halve Ironman på Mallorca. Den samlede tid blev 6 timer 1 minut og 57 sekunder - jeg kunne ikke have været mere tilfreds. Min race report er ikke så lang og meget simpel, for jeg har faktisk ikke så mange tanker om konkurrencen andet end: HOLD NU KÆFT!, hvor gik det bare godt!
Efter de første par svømmetag var mine briller fyldt med vand, så svømmeturen blev hård for øjnene med det høje saltindhold, men jeg klarede det, med nogen zigzag'en, op af vandet på 40:08 - ny PR. Første skiftezone var fyldt og lang. Jeg endte med at læne mig op af en cola-køler og tage dragten af, det var simpelthen ikke til at komme til en bænk, men ellers var skiftet let og det gik glat med at komme igennem.
Cykelskoene tog jeg på i skiftet, for har ikke lært at hoppe i dem på cyklen endnu. Cykelturen gik rigtigt godt, fik kørt de 90.1km på 3 timer og 12 minutter, det var 18 minutter hurtigere end forventet. Da jeg kom ind i T2 var jeg helt hooked, mine ben var flyvende og SÅ klar til løbeturen. Jeg fik kastet cyklen på plads og løbet ned til min røde pose og løbeskoene. På med det hele og så var jeg ellers ude af klappen igen.

De første 11 km gik som smurt, men så begyndte min mave at drille mig. Havde lige fået menstruation, så jeg fik tygget mig gennem nogle pamoler med solbærsmag (NOT EVEN CLOSE!) og skyllet efter med en meget tyktflydende, varm, klistret gel - adr..! Men så kom der lidt vand i depotet, det var rigtigt dejligt :) Løbet endte, efter 21.1 km og tre toiletbesøg, på 1 time 58 minutter og 55 sekunder, det er jeg rigtigt tilfreds med, da målet jo var 2 timer.
Det var en rigtigt fed oplevelse at komme igennem det hele, så jeg har allerede tilmeldt mig Ironman 70.3 Kronborg som ligger d. 14. september i Helsingør. Så kan min familie også komme og heppe, og det vil de nok rigtigt gerne.

Jesper kom i mål 10 minutter efter mig, og så satte vi os over på en strand-ligge-stol og slappede af. Jeg havde fået de vildeste vabler og revet mit venstre knæ til blods, så jeg sad bare og så på imens Jesper plaskede lidt rundt i det kølige vand som et lille barn :P 
Både knæ og fødder har det godt/bedre igen, så der er ikke længere nogen undskyldning for ikke at træne, jeg regner med at komme i gang igen i morgen :)





Før
Efter


I dag har jeg vasket altan, vasket og lagt tøj på plads og været på arbejde. Lige nu er jeg i gang med at lave lækker aftensmad - pulled pork med nye kartofler og broccolisalat :)
Jeg har snydt lidt med kødet og købt det som et semi færdiglavet produkt, der  bare skal have 1/2 time i ovnen, men broccolisalaten er lavet fra bunden, den er nem og lækker.
1 broccolihoved
1 bdt. radiser
1 pakke bacontern
4 spsk creme fraiche 9%
2 spsk mayo
Skyl broccoli og radiser og skær det i hhv små stykke og tynde skiver. Steg bacon sprødt og afdryp på køkkenrulle. Bland alle ingredienserne i en skål og server med det samme. Indeholder ca. 77 kcal pr. 100g















Nu skal jeg spise min lækre aftensmad :) Hav det godt på den anden side af skærmen, og rigtigt god træning i det danske forårsvejr - som desværre ikke minder det mindste om 30°C på Mallorca :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar