Translate

onsdag den 27. november 2013

Juletravlt

I dag sov jeg til kl 10 - jeg havde ikke sat noget vækkeur, så jeg tror, at min krop havde brug for det ;) Jeg stod op og spiste morgenmad og så løb jeg en lille intervaltur med 5 x 10-20-30, som er 30 sekunders gang, 20 sekunders løb og 10 sekunders spurt, det var en fin, kort træning, da det jo snart er halvmarathon-tid. Efter løbeturen gik jeg i gang med de helt store juleforberedelser.

Jeg hoppede i noget af mit nye fødselsdagstøj, som er RIGTIGT julet :) (Ellers det må I vel selv bedømme) Og så var jeg ellers klar til at jule.
















Jeg har fået pakket en masse julegaver ind og købt lidt flere, nu mangler jeg kun at få 3 pakker hjem med posten og købe de sidste 5 pakker i butik, så alle i familien kan få gaver :)

Jeg er blevet færdig med pakkekalender til min kæreste, som jeg selvfølgelig håber, at han bliver MEGET glad for (de små pakker i øverste højre hjørne).






Ud over at have pakket en masse gaver ind, har jeg også haft gang i syltegryderne i køkkenet, og har fået lavet 18 glas marmelade og gele - ja 18 glas(!) :P

Her er nogle af glassene stillet klar til den færdige marmelade og frugterne sitrer i gryderne.







Jeg fik både lavet hybenmarmelade og paradisæblegele, jeg håber, at begge bliver en succes hos familie og venner.





18 glas marmelade og gele

Nu står glassene på altanen, så de bliver kolde - det er smart med et ekstra 'køleskab' :)


I skrivende stund sidder jeg og spiser lækker aftensmad, som er linsesuppe med røde linser og svinebouillon, fra engang jeg har lavet ribbensteg, og ved siden af spiser jeg 'chips' lavet af madpandekager i ovnen med ærtedip til - mmmm!! Der er rigtigt meget hvidløg i dippen, så jeg er sikker på, at det bliver en fest uden lige at komme i nærheden af mig i morgen :P 

Det er bare lækkert med god mad. Jeg ELSKER mad!! :) 

Om lidt når jeg er færdig med at spise, vil jeg lave en kop kaffe og sætte mig ind i stuen og spise nogle af de lakridser, jeg fik i fødselsdagsgave af Tanja og Lars sammen med et gavekort til Matas :) Tak for det I to(!) :D 

I morgen skal jeg ud til min sponsormassør, Finn Mogensen, og have gennembanket mine muskler, så jeg er godt klar til konkurrencen på søndag :/ 

Jeg skal mødes med min farmor i Århus kl 12 til frokost og en tur i Den Gamle By. Jeg glæder mig meget, for jeg har ikke set hende siden august, og jeg er sikker på, at det bliver rigtigt hyggeligt. Efter Århus-turen, tager vi sammen til Viborg, og så skal vi rigtigt hygge os her i lejligheden, nu hvor Jesper ikke er hjemme. Det er jo min fødselsdag i morgen, og det ville da være trist, at sidde helt alene på lige netop den dag, men så er det godt, at bedste lige kunne komme et smut forbi :) 

Jeg håber, at du har fået trænet lidt i dag, selvom det har været koldt og vinteragtigt… Brrr… Men så er det godt, at man kan komme hjem og varme sig med at pakke julegaver ind og spise suppe og lækker mad..! :) Der kommer nok først en update på fredag, når bedste er taget hjem igen, men jeg har ikke glemt jer ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar