Translate

søndag den 30. juni 2013

Asiatisk mad :)

I dag har jeg lavet en masse, løbet, syet gardiner, samlet møbler, strøget, set på skab og lavet lækker mad..! ;) 
Maden var faktisk bare tilfældig :) havde en pakke hakket kylling, kogte ris i fryseren, hakket kinakål i køleskabet og en dåse kokosmælk, så maden blev asiatisk inspireret, og der smagte bare godt!! Jeg ristede noget karry på panden, tilsatte lidt fedtstof og kyllingen. Da kyllingen var færdig kom jeg kålen og kokosmælk på panden også og så fik det lov til at simre i 2 min :) det resulterede i en rigtigt lækker suppe/gryderet med ris :) jeg spiste det med en ske, så vil nok kalde det en suppe ;) det tog kun 10 min, så det må da siges at være sund fastfood.! :) 
Selvom været er dårligt for tiden, så skal jeg stadig huske at holde træningen ved lige, så jeg holder fokus på løb, når det nu blæser og regner.. 
I dag har jeg løbet +/- 9,5 km på 50-55 min tror jeg, så det blev lige omkring 5 min 30 sek i snit, det er meget fint, taget i betragtning af en meget stejl bakke undervejs. Der var nok en hældning på ca. 5-6%, det lyder ikke af meget, men i løb er det hårdt.. Min puls toppede 94% af max midt på bakken, så der gik lige en km til at få den ned igen. Min avg puls var på 84%, så løb faktisk for hårdt til, men 
skal lige i gang igen og ind i en god rytme :)

Jeg håber, at vejret er bedre hvor du er, så du kan komme lidt ud og træne ;) det er kun tanken om den kommende halve marathon 15. september, som får mig til at løbe i regnvejr, normalt skal der også RIGTIGT meget mental overtalelse til at få mig ud i regnvejr - hader at fryse :/ 

I morgen går det løs med to ugers madskole, hvor der er fokus på de 8 kostrad, en times aktivitet om dagen og nøglehulsmærket :) hvis du ikke ved, hvad det er, kan du læse om det her: www.madskoler.dk, måske du selv vil være frivillig på en madskole i nærheden af dig til næste år...? ;)

Jeg er ved at få godt styr på lejligheden, nu hvor vejret ikke er til så meget udenfor.. Men så kan jeg jo tænke på alle de kalorier jeg forbrænder med at samle møbler, rydde op, gøre rent og smide pap ud (bor jo på 3. sal, så jeg får gået nogle trin op og ned). Så hvis du ligesom mig ikke kan lide at være ude i regnvejr, så tænk på hvor rent dit hjem kunne blive, hvis du lagde kræfterne i rengøring i stedet :) lidt er jo altid bedre end ingenting :D

Rigtigt god aften til alle herfra, nu skal jeg forberede til madskole i morgen kl. 8 :)

En lille appetitvækker ;) min aftensmad :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar