Translate

onsdag den 22. maj 2013

Kiropraktordag

I går fik jeg ikke lige blogget, men der skete heller ikke noget videre spændende. Var på arbejde til kl 18, så da jeg kom hjem spiste jeg aftensmad og lavede ikke så meget andet. Jeg havde fem ærter som var begyndt at spire, så dem har jeg plantet i en lille krukke i vindueskarmen og pakket ind i vita wrap som et minidrivhus :)

Jeg er blevet så tosset med træning, at jeg er begyndt at snakke med min kæreste om at gennemføre en hel ironman engang i fremtiden :/ det er lidt skræmmende at tænke på, men det ender jo nok med at gå den vej til sidst. Jeg har i mit hoved planlagt mig frem til, at jeg bare skal gennemføre ½ ironman hvert år og løbe en marathon som træning, så burde jeg kunne gøre mig klar til en hel ironman :P
Næste år står den på Abu Dhabi International Triathlon og ½ ironman et eller andet sted i Europa, men i 2015 og 2016 skal jeg gennemføre ½ ironman og marathon hvert år, så er jeg klar til en hel ironman i forår/sommer 2017. Det er faktisk lidt vildt, at jeg tænker i de baner nu. Selvfølgelig ville det være total fedt at gennemføre, men jeg synes også, at det er lidt sygt, når jeg tænker på, hvor dårlig form jeg var i for 1½ år siden.

Men jeg er ikke helt urealistisk omkring deltagelsen i en hel ironman. En gennemførsel på 12 timer ville jeg være meget tilfreds med, faktisk RIGTIGT meget tilfreds. Hvis jeg svømmer 2,9 km/h, cykler 29 km/h og løber 6 min/km, vil jeg gennemføre på ca. 11t 45m eksl. de to skift, det ville jeg da være meget tilfreds med, og jeg er sikker på at jeg kan klare de to skift på 15 min eller under :)

Efter arbejde var jeg til kiropraktor, og hun sagde, at det går rigtigt fint med min skulder. Mit forløb er blevet afsluttet nu, og jeg har det godt i ryggen. Jeg skal fortsætte med at svømme, så jeg holder skulderen i gang, så leddet ikke låser igen, men ellers havde kiropraktoren ikke så meget at sige. Hvis jeg får problemer igen, skal jeg bare ringe til hende.

Sådan en "skade" som jeg har haft de sidste par måneder, er egentligt en meget klassisk led-skade, men heldigvis er det noget der kan trænes væk - ligesom så meget andet. De færreste smerter i led skal ikke-trænes væk, men derimod trænes væk, oftest handler det jo bare om at gøre det rigtigt :) Hvis man har et meget stilsiddende job er man nødt til at lave noget fysisk efter arbejde, så man får gang i musklerne og helst styrket dem også. Jeg er stor fortaler for styrketræning - ikke udholdenhed eller body buildning, men 3-5 repetitioner med høj vægt ;)

Med det vil jeg sige tak for i dag og for det dejlige danske sommervejr :/ jeg håber, at du har fået noget aktivt ud af dagen, selvom det har regnet. I morgen skal jeg løbe intervaller med kæresten, for mit Garmin ur er til reperation og kommer nok først tilbage i næste uge... :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar