Translate

onsdag den 1. maj 2013

Intervaldag

1. maj - dagen skal bare overstås.

Har fået løbet nogle supergode intervaller. Det blev kun til 3.15km, men har løbet 4:35 i snit, så har klart slået min PR på 1km, 1mil og 3 km :) Sweet..



Jeg løb i Kgs. Have, da det ligger 300m fra mit arbejde, og det er et rimeligt jævnt sted til at løbe intervaller.
På vej ud af haven, var jeg lige ved at blive tromlet ned af fredsaktivister, demonstranter og andre kampdags-entusiaster :( men slap dog gennem mængden ved at følge efter cykelpolitiet - de havde en mere gennemskærende autoritet end jeg havde. Intet andet end forståeligt, når jeg kommer stakåndet og svedende ind i mængden og får fremstønnet: "Undskyld.. Puh!! Må jeg (hiver efter vejret) ikke komme forbi?"


Nu hvor vejret var til det, blev der selvfølgelig lige presset lidt mere træning ind. Efter arbejde handlede jeg lidt ind til ugens kostplan - masser af grønt - og så tog jeg hjem og gjorde klar til en lille cykeltur.
Det blev til 53 km med 26.1 i snit, men det var både med turen ud og ind af byen, som let bliver 10 km hver vej.

Udenfor byen kørte jeg 27.51 i snit, det er jeg okay tilfreds med. Der var lige en usikkerhed omkring en punktering - det kostede lidt tid - men heldigvis var der ikke sket noget.

Tidligere i dag læste jeg lidt på Michelle Vesterbys blok, og faldt over noget som jeg tit hører derhjemme; 'Smerte er bare en midlertidig følelse, der forlader kroppen'.
Min kæreste plejer bare at sige: 'Smerte er midlertidig svaghed, der forlader kroppen'. Det er jo rigtigt nok, men lidt svært at huske på, når man sveder tran på cyklen.

Jeg prøvede at være lidt optimistisk i dag og presse mig selv lidt mere. Man kunne godt se det på intervallerne, de var jo super gode, og måske lidt på cyklen.. Meen...?!

Jeg prøvede at køre lidt hårdere, end jeg plejer. Et gear højere på bakkerne og med tilnærmelsesvis samme kadence :) Jeg kan godt mærke det i benene, men kan da gå endnu, så helt slemt var det ikke.

Her er et link til dagens cykeltur.

Det var nu dejligt at komme hjem, til lækker mad, hyggetøj og en kop varm te :)


I morgen står træningen ikke på så meget, bare lidt core- og/eller styrketræning - satser på lunges, squat og lænd :D

<– Her er lige et billede fra i går, syntes at det skulle med, for det var SMADDER hårdt :P

Kan stadig ikke tage kropshævninger, men nu kan jeg da holde mig oppe i 5 sekunder og sænke mig selv nedad i 8 :) det bliver bedre og bedre :)

Håber at jeg kan tage en hel én inden vi flytter d. 14 juni - måske kommer kropshævningsstativet ikke med :/ så er NØDT til at klare det inden!






Jeg håber, at du har haft en god dag derude bag skærmen :) Måske med lidt mere indhold end min, som jo bare har været job og træning. Vi ses i morgen til mere træning og mad og alt muligt godt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar