Translate

søndag den 15. december 2013

Jeg er blevet træningsnarkoman

Dagen startede med søndagshygge med svømning i tv og sofasidning for alle pengene, og da vi så blev trætte af det, fik vi gjort rigtigt rent. Det er faktisk ret god træning, det der rengøring ;) Det gælder i hvert tilfælde som en del af de 30/60 minutters aktivitet om dagen, som de 8 kostråd anbefaler.
Vi gjorde rent i ca. 60 minutter, så vi blev da vist dækket fint ind allerede dér, men som om det ikke lige var nok, løb vi også en tur. Turen var den ugentlige lange tur på 1 time og 25 minutter, og det gik rigtigt godt. Jeg løb 15.54 km, det svarer til en gennemsnitsfart på 5m 27s pr km, det er jeg meget tilfreds med.  Det var ikke ny PR, men ruten i dag var også hård og ret bakket, og gik gennem pløre og på fugtige veje, hvilket ses tydeligt på mine sko, der var temmeligt rene, inden turen startede. Men heldigvis er alt vejr løbevejr, så der er ingen grund til at blive hjemme og dovne den hele søndagen, det er bare om at komme ud i det. Selv regnvejr er godt løbevejr - ingen dårlige undskyldninger ;)

Nu sidder jeg på sofaen; renvasket, med CEP compression tubes, har spist nutella-madder og hygger i bedste stil i nattøj med computeren i skødet og PolarPersonal åbent.














Jeg kan godt se, at det er ret hårdt for min krop, når jeg løber de her lange ture, mit training load er steget væsentligt i dag, og jeg har krydset linjen: 'Avoid high intensity training', så det er vist meget godt at jeg kun skal løbe 4 km restitution i morgen og måske en lille svømmetur, hvis det kan passe ind i programmet, for det er billigt at svømme mellem 10 og 13, så jeg svømmer kun dér.

Nu vil jeg smutte igen, så jeg kan få lavet lidt aftensmad klar, inden jeg skal strække mine lægge, lår og baller godt ud, så jeg er klar til mere træning i morgen - jeg er blevet træningsnarkoman :P

Kom glad tilbage i morgen, hvor jeg vil forklare lidt om de 8 kostråd, som jeg har kigget en del nærmere på og givet lidt saglig kritik ;) Hvis du følger lidt med, ved du godt, at jeg ikke er pessimist, og jeg ønsker ikke at være negativ bare for at være det, men jeg synes at kostrådene mangler en del, så det har jeg skrevet lidt om :)

Fortsat god søndag(!) - nyd de sidste rester af weekenden, i morgen er det back on track med arbejde, børn der skal hentes og bringes, madpakker, handle ind, vaske tøj, osv osv ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar