Translate

tirsdag den 16. april 2013

Mission sixpack

NU! skal det være nu!

Jeg har ligget lidt for meget på den lade side, hvad min kost angår.
Selvom jeg træner meget, er jeg nødt til at holde mig selv i ørene med maden. Jeg spiser generelt lidt for meget af det gode, ikke så meget kage og is, for det kan jeg ikke lide, men jeg kan rigtigt godt lide at snacke i nødder og frugt og protein- og fedtrig kost..
Det sætter sig alt sammen på alle de forkerte steder, så jeg har besluttet mig for, at fra på søndag d. 21, skal jeg lige tage mig lidt sammen.
Jeg skal ikke på kur, men jeg er bare lige nødt til at holde igen med kalorierne, så jeg har besluttet mig for at tælle kalorier igen.
'Igen' er fordi jeg gjorde det sidste år, inden min mor skulle giftes i maj, og resultatet var SÅ GODT!
Jeg spiste for 1600 kalorier hver dag. Det var nok til at jeg ikke var sulten hele tiden, men også nok til, at jeg lige fik smidt de sidste kilo.
Jeg talte kalorier i 1½ måned, og jeg tabte mig ca 2 kg. Da jeg havde smidt de 2 kg og så i forbindelse med at sommeren kom, tabte jeg mig i alt 6.8 kg på bare at lægge min usunde livsstil om.
Sådan så jeg ud efter
ferien
Det startede med, at jeg mødte min kæreste (flere gange ironman), og så tog jeg på ferie i to måneder. På ferien begyndte jeg helt af mig selv at træne og tænke i lidt sundere baner. Da jeg kom hjem vejede jeg 66.3kg, og var lidt ked af det, så jeg begyndte at træne mere og mere. Jeg fandt en god rytme med løb 3 gange om ugen. Jeg havde aldrig løbet før, så det var lidt hårdt, at få sparket mig selv ud af fjerene engang imellem, men ud kom jeg, for min kæreste havde det der "skat-du-vil-jo-gerne-tabe-dig-hmm..!"-blik, som mænd nu engang kan have.




Sådan så jeg ud til min mors bryllup, kæmpe forandring.
Jeg købte en racercykel i oktober 2011 og begyndte at cykle, det blev dog kun til 4-5 ture, for vejret var ikke til at cykle i. Jeg fik blod på tanden - mere vil have mere, så jeg løb hele vinteren og da foråret kom, begyndte jeg at cykle en masse igen. I april 2012 begyndte jeg at tælle kalorier, og i Pinsen til min mors bryllup, vejede jeg kun 61kg (jeg er 170 høj og har meget spinkle knogler, så min læge har anbefalet, at jeg vejer mellem 58 og 60 kg). Jeg var bare SÅ GLAD!
Da det blev sommerferie fra studie og job, tog cyklingen helt over. Jeg var med til mit første cykelløb, et 24-timers cykelløb oven i købet, og det var smadder hårdt! Jeg trænede en masse, desværre lidt for meget, så jeg blev skadet, men i starten af august vejede jeg 59.4kg. Det var bare SÅ FEDT!
I september var jeg med i en svømmekonkurrence - det var rigtigt hårdt, men jeg fik en medalje :) (fandt bagefter ud af, at alle fik en medalje :( )
Esrum Open Water - ikke det kønneste ansigt, men
det var også rigtigt hårdt.
Da jeg var kommet mig efter skaden, var det bare i gang med træningen igen, dog lidt mere moderat, men selvom jeg trænede hele efteråret og vinteren, har jeg taget på. Jeg har styrketrænet en del, så noget af det er også muskler, men jeg må desværre erkende, at det meste nok er fedt :(
På lørdag går jeg i gang med mission sixpack, som jeg har valgt at kalde det!
Der kommer løbende opdateringer med kostplan, træning og andet godt. Du er velkommen til at følge med i udviklingen og de forhåbentligt gode resultater. Brug endelig min træning og 'mission' som inspiration :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar