Translate

fredag den 12. april 2013

Træning

Jeg har lige lavet et link til min endomondo profil, der kan du se, hvordan jeg træner. Måske til inspiration ;) det ligger under 'Sider' til højre på startsiden og hedder "Min træning".

En god idé, hvis man skal begynde at træne, er at sætte et realistisk mål, for hvor meget tid man vil lægge i det.

Hvis du kun har tid til at træne 1 gang i ugen, så træner du bare dér. Lidt er altid bedre end ingenting - og JA! det gør en forskel på den månedlige vejning ;)

Kan ikke lade være med at tænke på, dengang jeg selv begyndte at træne (igen).


Her er et træningspas fra Endomondo - min allerførste løbetur nogensinde var d. 5. juli 2011. Jeg løb med en gennemsnitshastighed på 10.26 min/km, det svarer til at løbe 5.75 km/t.



Og igen fra 3. juli 2012. Her løb jeg 5.55 min/km, det svarer til ca. 10.1 km/t - en kæmpe forbedring.


I dag på min 3 km tur kunne jeg virkelig mærke forbedringen. Jeg løb 5.14 min/km i snit, dvs. 11.42 km/t


Jeg er rigtigt glad for forandringen, og med frygt for at lyde kliché, så kræver det ikke så meget som du tror. Det handler bare om at integrere den sundere livsstil i hverdagen. Hvis jeg arbejder sent, har jeg nogle gange løbetøjet med i tasken, og så løber jeg en tur i min frokostpause. Så spiser jeg frokosten på kontoret bagefter, og det er der ikke nogen af mine kolleger der ser ondt på - de fleste synes faktisk at det er ret friskt gjort :)

Opsummeret med gode råd:

  • Sæt dig et realistisk træningsniveau og mål
    • eks. træning en gang om ugen i 20 min og et mål om et vægttab på 1-3 kg om måneden alt efter din størelse.
    • eks. gå en tur hver søndag og spis lidt sundere aftensmad.
  • Det handler ikke om at gå helt amok i en måned og sulte sig selv 5 kg slankere, men om at tage det stille og roligt og få ændret på de usunde vaner.