Translate

onsdag den 15. januar 2014

Nye sko, flere bøger og masser af nye ting

Hej alle derude..!
Først af alt; undskyld at jeg ikke har givet lyd af mig i noget tid, men jeg har haft travlt med at læse en masse spændende bøger, som har givet mig lidt stof til eftertanke. Men her er så nogle få ud af alle de mange informationer/tanker, som jeg har læst mig til.

Jeg har nu fået kæmpet mig igennem 41 bøger, så nu mangler jeg godt og vel omkring 55-60 bøger - det når jeg nok ikke inden d. 3. februar, men jeg vil kæmpe kampen og nå så mange som muligt.

Jeg har læst en bog om funktionel træning, og det sætter en masse i gang i hovedet på mig, når jeg går ned i det lokale fitnesscenter og ser, at rigtigt mange mennesker (1) træner på de der åndssvage fitnessmaskiner, som bare hæmmer naturlig bevægelse mere, end de gavner, og (2) at folk der ikke træner i maskiner ofte træner forkert teknik uden at få hjælp af de ansatte, som går rundt i centeret. Jeg ved godt, at det koster 200kr for at få en ansat til at sætte nogle krydser ud for nogle maskiner på et stykke papir og skrive et antal gentagelser på, men det er da for dårligt, at folk kan lave direkte skadende øvelser, uden at medarbejderne siger noget til dem. Grunden til dette kan selvfølgelig være, at de ansatte slet ikke ved, hvordan man skal gøre, men jeg vælger at tro på, at de forhåbentligt godt ved det, men ikke vil hjælpe uden at tage betaling for det. Hvis jeg ser en person, der træner squat, dødløft, planke eller andet uden at holde ryggen rank, så siger jeg det til dem, for det er sgu da ærgerligt at få en rygskade, bare fordi personalet i centeret ikke lige kommer ud af skallen og hjælper folk, der tydeligvis har brug for at blive rettet..(!)

Nå, men mere positivt:
Jeg har fået nye brugte løbesko af Jesper :) Det er de samme som mine gamle, som var slidt fuldstændig til døde - Newton Gravity :) De er bare rigtigt dejlige - ELSKER dem! Jeg har prøvet at lære at løbe i mine Vivo Barefoot, men jeg får altså lidt skinnebensbetændelse, så dem kan jeg ikke løbe i, i hvert tilfælde ikke lige nu for jeg skal ikke have en skade nu, når der kun er 4 måneder til 1/2 Ironman Mallorca. Jeg skal nok få det lært på et eller andet tidspunkt ;)
De gamle
De gamle


De 'nye'

De 'nye'
De 'nye' 

Jeg synes, at der er KÆMPE forskel på de gamle, slidte sko og de nye, både hvad udseendet siger - sålen på de gamle var helt slidt ned og 'pev', fordi der var slidt hul i dem - og hvad komforten siger :) 

I dag har jeg løbet intervaller i skoene, og det gik helt fint, men lige en opfordring til alle dem der løber i mørket - gør jer synlige. Jeg løb ind i én i dag, fordi jeg ikke kunne se ham :P Vi blev begge to lidt forskrækkede, men det kan jo være rigtigt farligt. Jeg løber med refleks på mine bukser (se billede nedenfor) og et diode-velkrobånd på armen, så jeg er synlig i trafikken, og så er alt mit tøj ikke helt sort, så jeg forsvinder ikke helt i mørket :)



















Ud over at læse en masse, løbe intervaller og slappe af, så har jeg i dag haft besøg af Rikke, og vi har hygget :D Lækre sandwiches til frokost, derefter hjalp jeg Rikke lidt med håret og så brugte vi eftermiddagen på at vinduesshoppe, og drømme at vi var rige, så vi kunne købe alle de fine ting vi fandt :) Vi var fornuftige og brugte ingen penge, men den dag jeg bliver rig, så tager jeg Rikke under armen, og så går vi shop amok! :)

Jeg har i dag fået brev fra Skive Kaserne om værnepligten, som starter d. 3. februar. Jeg kan godt mærke, at det nærmer sig med hastige skridt, men det bliver RIGTIGT godt at komme i gang igen :)

Her i løbet af de sidste par uger har jeg fået lavet en masse friskpresset saft i min julegave-saftpresser :) Det er rigtigt lækkert og sundt, selvom jeg mest af alt synes, at det ligner maling :P
Jesper har fået samlet lidt videre på min cykel, som jeg har fået i julegave af ham, så den er begyndt at ligne noget, man kan køre på :) Jeg mangler stadig krank, saddel, kabler, kæde og justering.. Meeen det nærmer sig med hastige skridt :D

Nu vil jeg hoppe ind under dynen, så jeg er klar til en træningsdag i morgen med spinning og styrketræning :) Jeg ville gerne have svømmet også, men det kan jeg ikke nå, fordi jeg skal ud til min bedste ven i alt det her træningshalløj, Finn Mogensen (www.mogensenmassage-hadsten.dk), og have en god omgang massage :D Det bliver dejligt, at få banket musklerne til hakkekød igen, så jeg kan få samlet dem lidt i løbet af weekenden. Jeg håber, at du får trænet en masse, selvom det danske vintervejr er imod de fleste der træner udenfor… Happy training - vi ses snart til en update om livet og lidt af hvert :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar