Translate

torsdag den 23. januar 2014

Menneskeforsøg

Jeg har set DR3s ‘Menneskeforsøg’ afsnit 1, hvor de tester præstationsforbedringer inden for træning, intelligens og potens.


Ved træning var det bagepulver og rødbedejuice der blev testet. Rødbedejuicen som skulle give øget udholdenhed var en flob – der var ikke noget ændret mellem kontrolforsøget og testforsøget. Bagepulverpiller derimod havde den ønskede virkning og gjorde, at musklerne ikke syrede til lige så hurtigt i testforsøget som ved kontrolforsøget. Så til alle dem der ikke vil knaldes i dopingkontrol: Bagepulver is the shit! J Det active stof bicarbonat står ikke på ADD’s dopingliste, så du kan spise al det bagepulver, du vil inden et race.


Ved intelligenstesten tog de tre testpersoner en IQ-test som kontrol, hvorefter de drak hhv. blåbær-jordbær-hindbær-ginseng-, grisehjerne- og koblodsmoothie (JA lidt klamt de sidste to). En halv time efter tog de en IQ-test igen og denne gang var resultatet lidt øget for dem alle, men mest for testpersonen med den almindelige bær- og energismoothie – så du behøver hverken at eksperimentere med blod eller hjerne for at blive klogere :P


Ved potenstesten testedes der naturlægemidler (rosenrod, dyvelsdrækekstrakt og ginkopilopa) og østers, mørk chokolade og champagne. Først får de to mandlige testpersoner en kontrol-ultralydsskanning for at se blodgennemstrømningen i penis. Derefter spiste de deres ‘testmad’ og blev skannet igen, men skanningen viste det samme som før, dvs. der ikke var nogen forbedring.

Speciallægens eneste råd (og verdens bedste mod alskens sygdom) var:
Motioner, lad være med at drikke for meget, lad være med at ryge og lad være med at være overvægtig.


Se hele afsnittet her: http://www.dr.dk/tv/se/menneskeforsoeg/menneskeforsoeg-1-10/#!/27:30

Så der er noget at hente, hvis man vil 'snyde' sig til en lidt bedre krop, men det er ikke meget, og som overlægen siger, så er det bare godt at leve sundt, hvis man vil være sundere. Selvom du gerne så, at du ikke behøvede at træne for at komme i dit livs form, så sker det nok aldrig. Med andre ord: Op på cyklen, i løbeskoene, zumbatøjet, eller hvad du nu har/går til, og motioner derudaf, kvit smøgerne og spar på alkoholen :) Det var dagens gode råd - sundere livsstil JA TAK! Jeg har gjort dagens pligt med 1 times styrke-/coretræning med ny PR på military press som før var på 25 kg - nu er den på 27,5 kg 1RM :)

I morgen skal jeg til jobsamtale på et deltidsjob kl. 10, og jeg glæder mig meget, ønsk mig held og lykke, jeg lover, at der kommer en update på sagen i morgen :D Og hvis det går helt galt, så skal jeg til Finn og have massage kl 13.30, så kan han få mig til at slappe af igen ;) Se hans hjemmeside her: www.mogensenmassage-hadsten.dk.

God torsdag eftermiddag/aften - nu skal jeg hjem til Rikke og spise hjemmelavet sushi :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar