Translate

søndag den 29. december 2013

Hjemme igen - back to 'work'

I går kom vi hjem fra julebesøg hos Jespers forældre. Det har været nogle hyggelige dage dernede, men jeg kan godt mærke, at vi ikke har været så aktive dernede. Det er kun blevet til to små løbeture på hhv. 3,64 og 2 km - det er jo ikke så vildt. Nu er jeg back on track og er ved at forberede mig mentalt til mine to løbeture nytårsaftens dag, som gerne skulle ende med at blive til 30 km i alt. Jeg er spændt på, hvordan det skal gå, men er fortrøstningsfuld fordi det ikke handler om, hvorvidt jeg kan, men om hvor hurtigt jeg kan løbe dem :)

I dag har vi ryddet op og støvsuget lidt, hvor det trængte. Lige nu sidder jeg med et lækkert glas friskpresset æble-, gulerod- og rødbedejuice, som jeg har lavet på den nye saftpresser, vi har fået af min mor i julegave. Det smager rigtigt godt, og så er der mange undersøgelser, der viser, at man kan forbedre sin løbepræstation ved at drikke et shot rødbedesaft 2-3 timer inden løbet. Jeg behøver ikke købe dyre rødbedeshots, jeg kan jo lave dem selv nu, og rødbederne koster kun 8kr, så det kan jeg lige overkomme :P Til dagens juice har jeg brugt 4 store æbler, 8 små gulerødder og 3 store rødbeder og det blev til 900 ml juice :)

Det er en meget smart måde at få sine grøntsager på, for du kan komme alt i maskinen; gulerødder, rødbede, selleri, spinat, agurk, tomat… Ja you name it! :)  Min juice i dag blev ret sød, og det er fordi rødbeder er en meget sød rodfrugt. Jeg troede det heller ikke selv, før jeg en dag smagte råkostsalat lavet på rødbeder og fandt ud af, at det faktisk er meget mere spændende end med gulerødder, som hurtigt bliver tørt og kedeligt i min optik. Det er som om, at der er mere saft i rødbederne, men det er jo også bare godt, når de skal presses :)

Om lidt vil jeg gå ud og nyde det danske vintervejr med regn og blæst, og bagefter vil jeg gå hjem og drikke noget mere juice - mmm!! Jeg kan godt mærke, at det ikke bliver så slemt at quitte tilsat sukker og slik, når jeg har fået sådan en vidundermaskine af min mor! :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar