Translate

onsdag den 20. november 2013

Træningsonsdag

Jeg startede dagen med ro på som sædvanlig, men kl. 9 stod den på intervalløb. Det var  som altid en hård omgang - 6.31 km på 34 minutter - som bød på høj puls og sved på panden. Jeg lånte min kærestes tykke vinter løbetights, for det var rigtigt koldt i morges, men også flot :D


Pulsbillede på dagens intervaller - jeg løb 5 x 4 min arbejde med puls over 85% og 1 min hvile


Efter løbet slappede jeg lidt af og forberedte mig på dagens svømmetræningen - det blev til 3 km på 1 time 12 minutter og 39 sekunder - det er en ny PR med forbedring på ± 5 minutter - ikke så dårligt ;) Da jeg lå i vandet i svømmeren og tæskede mig igennem bane efter bane, kom jeg til at tænke på, dengang man tog i svømmehallen med sine forældre, som bare skulle svømme frem og tilbage. Det fedeste var da at vælte rundt på plader, i vandrutchebaner og alt andet lej i vandet, hvor var voksne dog bare kedelige. Men nu er jeg selv blevet én af de der kedelige voksne :P Ca 1/2 år efter min operation i skulderen, var jeg i svømmehallen for første gang, da jeg havde svømmet 10 (25-meter) baner, var jeg nødt til at stoppe, altså efter 250 meter. Jeg havde store smerter i skulderen og nakke flere uger efter og havde egentligt mest lyst til aldrig at tage i svømmehallen igen. Det er nu nok meget godt, at jeg gjorde det igen - i dag svømmede jeg 120 baner, det er dét der skal til for at svømme 3000m i et 25-meter bassin. 

Efter den vilde træningsformiddag stod den på lasagnerester fra i går til frokost - rester er bare for lækkert…!!

Resten af dagen har stået på afslapning, gaveindpakning og oprydning, det er jo ikke så vildt, men jeg har valgt at droppe spinningen i dag, for en øve-instruktør-spinningtime i morgen, hvor jeg skal instruere min kæreste :P Jeg er spændt på, hvad han siger til det :)

Jeg har også fået læst lidt mere og er kommet videre med mit vilde bogprojekt - nu mangler jeg kun at læse 91 bøger inden d. 3. februar :P Piece of cake!

Selvom dagen startede kold og grå, sluttede den med en fin solnedgang :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar