Translate

lørdag den 16. november 2013

Lørdagsrengøring og styrketræning

Dagen startede med lækker morgenmad med hjemmebagt brød med ost og ærtepure, en appelsin i både og en kop te - mmm…! Bagefter fulgte den ugentlige rengøring, aka lørdagsrengøringen, hvor der bliver skrubbet og skuret i et par timer - det er jo også en slags motion ;)














Efter rengøring ordnede jeg 1,5 kg vindruer, som vi købte i går for 10 kr - ikke så dårligt ;) Der var en del vindruer der skulle ud, men vi fik ca 1 kg gode vindruer ud af det, og til 10 kr er det jo ganske fint. Vi har snacket dem hele dagen og næsten spist dem alle - de kan nok heller ikke holde sig til i morgen alligevel ;)

Efter rengøring og vindruer tog vi op for at træne :) Vi skulle til en times spinning og styrketræning bagefter, men spinninginstruktøren var desværre så utroligt dårlig, at vi var nødt til at gå fra timen efter 15 minutter. Timen bestod mest af alt af 'cykel-akrobatik', og det var ikke lige det, vi kom efter, så vi smuttede. Styrketræningen gik lidt bedre. Jeg er desværre så øm i kroppen, som jeg havde regnet med efter massagen hos Finn i går, så det var lidt hårdt at squatte med stangen på nakken. Til gengæld gik det fint med at tage kropshævninger, som jeg er ved at være rigtigt gode til. Jeg tager nu 25 kropshævninger med 32 kg hjælp - ja det lyder jo af rigtigt meget, men jeg synes, at det er hårdt, og jeg skal jo starte et sted ;)




Jeg har også fået trænet core, som bl. a. indebærer 2 minutter i planken (øverst). Jeg har også trænet military press i dag, som jeg stadig ikke er så god til (nederst). Jeg skal gerne op og løfte 32 kg på en gentagelse, men lige nu ligger maks kun på ca 25 kg, jeg er dog sikker på, at det nok skal komme en dag :D
Læg forresten lige mærke til min nye træningstop, som jeg har fået af Finn Mogensen fra Mogensen Massage :) Den er rigtigt god at spinne og styrketræne i, og så viser den jo også min nye sponsor frem - tak til dig Finn, hvis du læser med på den anden side af skærmen ;)

Da vi kom hjem, handlede vi lige ind, og så slappede vi bare af resten af eftermiddagen. Min kæreste faldt over en vild artikel, som jeg er nødt til at pointere - du kan selv læse den her. Det handler om en fyr, der vha sveddragt, sauna og saltbade har tabt sig 11,3 kg på 24 timer. Jeg synes, at artiklen er meget slåene, for han har gjort det for at vise, at det ikke bare handler om tabe vægt, men om at tabe fedt, når man gerne vil tabe sig. Han har ikke tabt et eneste gram fedt, det er kun væske, der er forsvundet - så til alle jer, der sidder derude og gerne vil tabe jer; Hold øje med fedtprocenten i stedet for vægten :)

Med de ord, vil jeg sige tak for i dag, hav en fortsat dejlig weekend derude, måske vi ses på min lange løbetur i morgen..? Det bliver 1 time og 20 minutter med start ved Sct. Mathiascenteret i Viborg :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar