Translate

mandag den 14. oktober 2013

Update fra det Sønderjyske

Det er længe siden, at jeg har blogget sidst, jeg har ikke nogen god grund, jeg har bare ikke kunnet tage mig sammen, men nu kommer der lidt nyt igen :)

I forrige uge var min kæreste på kursus, så jeg forkælede mig selv med lækker mad; Nachos med ost, kylling, peberfrugt og dip - ikke det sundeste, men det var ikke noget problem, fordi jeg kørte intervaller med ham søndag, da han kom hjem igen.















Som man kan se på billederne var det dejligt vejr, det handler jo om at nyde vejret, når man har det her sidst på sæsonen, men det var koldt.
Jeg døde ikke helt på intervallerne, men det var hårdt, for vi kørte i Dollerup Bakker lidt syd for Viborg, og jeg bliver bestemt aldrig bjergrytter, det har jeg ikke musklerne til. Mine ben bliver trætte før min puls, så det skal jeg bruge vinteren på at få trænet op inden Mallorca 70.3 til maj.















Selvom intervallerne var hårde og cykelturen var kold var det med et smil, at det sidste stykke med cyklen på skulderen op på 3. sal, blev klaret til fods. Det var en dejlig dag at træne i, så jeg løb 13.02 km på 1:10:01 bagefter og satte PR med 5m21s pr. km - jeg var SÅ stolt af mig selv :)





I sidste uge var jeg så alene hjemme igen, fordi min kæreste var på kursus i København, og da vi havde investeret i et kålhoved på ± 5kg, skulle jeg i gang med at spise kål en masse.

<-- Mandag blev det til fintsnittet kål med laksefilet, peberfrugt og hytteost. Det smagte rigtigt lækkert efter en lang dag med 12 timer som passagertæller i en bus.

Tirsdag stod den på næsten det samme med kogt kål, laksefilet og holandaise. -->




Onsdag var jeg ved at få et godt indhug i kålhovedet og status på mængden var:
Så jeg havde godt og vel spist 2 kg på de to første dage, men der kom også kål i madpakken og til de fleste af mellemmåltiderne :)













Til aftensmad onsdag fik jeg ribbenstegssandwich på hjemmebagt brød med hvidkål i stedet for rødkål, det smagte rigtigt lækkert, og det er jo værd at vide for fremtiden, at man godt kan bruge hvidkål i stedet for rødkål.

Torsdag aften fik jeg kartoffelsuppe med kål i og minifrikadeller med kål og løg, så der blev tyndet godt ud i det, desværre fik jeg ikke taget et billede af retten, men det lignede og smagte fuldstændigt som kartoffelsuppe, man kunne slet ikke smage kålen, men fibrene var der jo stadig :)


 Da mit kålorgie sluttede fredag, var det ca 1,5 kg kål tilbage, noget af det frøs jeg ned, men resten var jeg nødt til at smide ud, for jeg skulle mødes med min kæreste i Hadsted for at tage videre sammen med ham og mine svigerforældre mod Skagen.



Hvert år har vi en 'udflugt' omkring min svigerfars fødselsdag, hvor vi tager et sted hen i Danmark og oplever lidt. Sidste år stod den i børnebørnenes tegn, så vi var i Lalandia, men i år var det lidt mere for de voksne på Ålbæk Gl. Kro 20 km fra Skagen.

<-- Hotelværelserne var rigtigt fine, men MEGET varme. Vi sov med åbent vindue hele natten og åben dør det meste af aften, men der var stadig 21° da vi skulle sove :/




Jeg var meget populære hos min kærestes niece, fordi jeg har langt hår og det elsker hun at ordne på alverdens underlige måder. Her sidder vi og venter på vores aftensmad.










Om lørdagen skulle vi ud at se på en masse ting.

Vi startede med at køre til Raabjerg Mile, hele Danmarks sandkasse.



























Det var ligesom at gå rundt i en stor ørken, der var bare sand, sand og atter sand, men børnene fik rendt lidt og brændt noget krudt af, og jeg må da indrømme, at jeg godt kunne mærke det i benene - det er jo hårdt at gå rundt i løst sand. 






Derefter stod den på den tilsandede kirke og flotte efterårsfarver.





Alt i alt blev det en god dag med lange gåture :) Om eftermiddagen sagde vi farvel til svigerinde, svoger og deres børn og tog på Skagen Museum med svigermor og -far. Der var en masse fin kunst, men ikke noget det overvældede os mere - ingen af os er specielt kunstinteresserede, men besøget var gratis, og tiden skulle jo gå med et eller andet :)


Efter museumstur stod den på kæmpe-is :) Her er Jesper med 4 kugler - ja den øverste lysebrune 'klat' er 1 kugle. Isen er uden guf, flødeskum, syltetøj og flødebolle, det er kun is der er i vaflen.
Jeg fik 3 kugler is, og det tog sin tid at komme igennem dem. Jeg er ikke den store isspiser, men jeg elsker lakrids, så der var to kugler med lakrids og en kugle ferrero rocher, som Jesper hjalp mig med at spise :) 
Efter den vilde isfest tog vi tilbage til kroen, hvor jeg skulle have gjort op med samvittighedskvalerne oven på isen, og det klarede jeg fint med en lang løbetur på 13.65 km på 1:10:37 - ny PR med et gennemsnit på 5m10s pr. km. Jeg var rigtigt glad da jeg kom ind fra turen, det var en forbedring på 11s/km, det lyder selvfølgelig ikke af meget, men jeg forbedrer mig hver gang jeg løber min lange tur, så jeg skal nok komme godt ned i tid til den halve marathon i den halve ironman på Mallorca til maj. Her sidder jeg klar og venter på aftensmad efter et dejligt, velfortjent bad -->
Søndag tog vi fra hotellet og drog mod det Sønderjyske, hjem til svigerforældrene og katten Nuser.
Katten er blevet klappet godt på allerede, og i dag har vi været i Tyskland og handle konserves o.l., det er så dyrt i Danmark. Nu sidder jeg med kaffe og honningmadder på knækbrød foran brændeovnen og nyder freden fra børnene, som har lidt for meget krudt i røven.



















Jeg håber, at jeres efterårsferie byder på god træning og samvær med familie og venner :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar