Translate

søndag den 27. oktober 2013

Regnvejrsdag med træning

Siden sidste update er jeg blevet forkælet af min kæreste med et par nye cykelsko.




















Det er et par Bont Vaypor - Cervelo Test Team sko i formbart carbon - de er lækre, kan jeg godt sige dig - og de var billige, kun 470 kr mod de 2500 kr de koster i Danmark. Skoene skulle hjem fra USA, så det kostede lidt told og transport, men totalbeløbet var kun 800 kr, så det var stadig en STOR besparelse :) Glæder mig allerede til 2014 sæsonen starter, så jeg kan få kørt lidt i dem :)

Jeg er godt på vej med at træne op til 70.3 Mallorca, så der er blevet lagt en fast træningsplan, der hver uge står på 4 x løb, 3 x styrketræning, 1 x svømning og så meget cykling som muligt, dog mindst 1 gang i ugen. Så minimum 9 træningspas om ugen - det er en sjat, når man er off-season. Men bare fordi det ikke just er cykelvejr, skal man jo ikke sidde indenfor hele dagen og kukke-lure :) I dag har jeg løbet 1 time og 15 min i silende regn.






Sådan ser man ud efter lang tid i regnvejr og blæst. Humøret var højt da jeg kom hjem, men det var nok mere den tillokkende tanke om et varmt bad der trak i smilebåndene end glæden ved en kold, våd løbetur :P










Efter et varmt bad, frokost og kaffe stod den på total hygge og afslapning. Jeg hoppede i det bedste, mest behagelige hyggetøj jeg kunne finde; en oversized t-shirt, oversized pyjamasbukser, CEP compressionsleeves og sutsko :) Dejligt.








Min kæreste var med på den lange, kolde tur, men han døjer lidt med løberknæ, så den stod på udstræk en masse da vi kom hjem.

Kort om løberknæ:
Det er en inflammation på ydersiden af knæet. Den opstår fordi ledbåndet, der går fra ydersiden af ballen ved hoften ned langs ydersiden af låret og knæet, slider mod den nederste del af lårbensknoglen. Hver gang knæet bøjes og strækkes over 30 grader, løber ledbåndet lige hen over knoglekanten.
Løberknæ er den hyppigste årsag til udvendig knæsmerte hos løbere, men udgør også 15-24% af overbelastningsskaderne i cykling.

Forslag til behandling er mange, men de hyppigst anbefalede er forskellige udstrækningsøvelser, der strækker senen ved ballen og styrketræning med øvelser som squad, benpres og lunges.

En helt anden tosset ting jeg er begyndt på, nu hvor jeg ikke har job, er at udvide min intellektuelle front. Jeg har sat mig for, at læse alle bøgerne vi ejer - og det er alligevel en del :) Se til venstre

Jeg er godt på vej og har allerede læst nogle af bøgerne, men der er langt endnu - jeg har heldigvis indtil februar :)

I stakken med læste bøger er nogle spændende titler om psykopater, men også fagbøger om Ingeniørregimentet og den danske velfærdsstat.









Sushi in the making
Efter den lange, hårde dag med bøger og hård træning stod den på hjemmelavet sushi til aftensmad :) En succeshistorie eftersom det var første gang vi prøvede det og det var MEGET billigt. Vi har købt ingredienser for ca 110 kr, men soya, ris og wasabi har vi ikke brugt det hele af, så det kan vi jo bruge igen næste gang vi skal lave sushi - det er i hvert tilfælde billigt for 64 stykker sushi. Det var bare super lækker sushi på SU-budget ;)

Der var faktisk så meget sushi, at vi kunne stille 20 stykker i køleskabet til i morgen :) Det er sjældent, at vi har sushi til overs, når vi har spist - EELSKEER sushi :D

Det færdige resultat inden vi spiste












Inden vi gik i seng, fik jeg lækker massage af kæresten til min ømme, anspændte nakke. Efter min skulderoperation i 2009 spænder jeg HELT VILDT meget op i skuldrene og ned i ryggen, så min kæreste bruger manipulationsteknikker for at løsne op i spændingerne mellem mine ryghvirvler og så får jeg massage mellem skulderbladene og i nakken, for at løsne op i myoserne. Manipulationsteknikkerne lærte vi da jeg gik til kiropraktor i foråret, og de hjælper rigtigt meget - kiropraktoren er bare MEGET dyr, så vi klarer det selv, så godt vi kan.

Jeg håber, at du har fået trænet lidt i dag, selvom det danske efterårsvejr ikke er helt optimalt til udendørstræning ;) Med de ord hopper jeg ind under dynen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar