Translate

torsdag den 8. august 2013

Ved at være der

Nu er jeg ved at være klar til IM Copenhagen - det er selvfølgelig kun stafet, men 180 km kan skræmme mange :)
Jeg har cyklet 950 km siden Århus, og der kommer nok lidt flere i posen, så det bliver nok til 1000 km inden d. 18, og med det jeg har kørt resten af året, bliver det altså til lige omkring 2000 km i alt. Det er nu alligevel ikke så meget, men jeg er rigtigt godt på vej mod målet om 2500 km i år. Jeg har i hvert tilfælde to lange ture i sigte det næste stykke tid - de 180 km i København og 200-250 km med svigerfar - det bliver nok en årlig tradition efter sidste års succes med 223 km :) Jeg skal nok nå de 2500 km i år - når du dit mål?
Hvis du lige nu tænker: "Ja!! I morgen skal jeg bare træne HELT VILDT, så når jeg mit mål!", så er du måske ikke helt så godt på vej, som du gerne ville, men du kan jo nå det endnu ;) Hvis du har et træningsmål du skal nå inden nytår, så har du jo masser af tid. Selvom mange undskylder med; "Jeg har ikke tid til træning", så er det jo ikke den rigtige formulering. Tid er ikke noget, nogen af os har ekstra af, man må bare prioritere, man burde sige: "Jeg prioriterer ikke træning.".
I stedet for at flade den med fjernsyn hele søndagen, vælger jeg som så mange andre (heldigvis) at træne en masse. På det sidste har jeg nok trænet 5-6 timer hver søndag, og det er altså bare lidt federe at gøre sig fortjent til at slappe af med en god film om aften :) Det lyder nok kliché for de fleste, at gøre sig fortjent til at slappe af, men dem der har prøvet det, ved at det er RIGTIGT rart :)

I morgen skal jeg svømme Silkeborg Open Water - kommer du? Det bliver rigtigt hårdt, for jeg har virkelig IKKE trænet svømning i år, så 1,5 km skal nok blive en sand fest :P Men der er ikke nogen undskyldning nu - jeg er tilmeldt og har betalt, så det skal bare overstås så hurtigt som muligt - det er jo også det, der giver det bedste resultat :) Jeg håber på at kunne svømme distancen på 45-50 min, men de afhænger meget af alt muligt - især vejret. Sidste år til Esrum Open Water svømmede jeg 925 m, de hårdeste 925 m i mit liv...!
Det stormede helt vildt, uanset hvilken side man vendte sit hoved til, fik man sig en lækker tår dødt, jordslået, søvand med gratis søgræs :/ puha! Men jeg gennemførte på 29 m 59 s, det var 1 sekund hurtigere end satset - stadig en forbedring :) Min kæreste stod på bredden og ventede med min mor og hendes mand, og han havde tvivlet så meget på mig pga. vejret, at han havde sagt, at han ville være stolt, hvis jeg bare gennemførte.
Han havde selv lige svømme 3 km i vandet, og var bestemt ikke begejstret for hverken turen eller resultatet, så det var ikke for at være tarvelig, at han tvivlede på mig, men han var vist klar til at hoppe i for at redde mig, hvis jeg ikke kunne klare det :P


Jeg fik min første medalje nogensinde i Esrum sidste år, og jeg er MEGET stolt over den :) Den hænger på opslagstavlen sammen med de andre
medaljer, hvoraf kun to er mine, men der kommer med garanti flere til samlingen :)


Jeg har lidt at leve op til, hvis jeg skal have lige så mange Challenge Medaljer som min kæreste, men der kommer i hvert tilfælde en mere til samlingen d. 18 august og en IM medalje d. 10. maj 2014 :) 
Jeg satser måske på at svømme Esrum Open Water igen i år, da det passer rigtigt godt med min søsters bryllup i København. Hun skal giftes om lørdagen, så kunne jeg da lige svømme konkurrencen om søndagen, men så bliver det 1750 m i stedet for 925 :) Så får jeg også en medalje mere til min lille samling :)

Men for at deltage i konkurrencer og få medaljer, skal jeg jo også træne lidt, så i dag står den på en stille og rolig løbetur og måske en cykeltur bagefter. Jeg skal passe lidt på mine ben, som jeg styrketrænede i går med squat og dødløft, så træningen bliver ikke så hård i dag, jeg skal jo også være klar til i morgen i Silkeborg :) Dagen startede med proteinrig morgenmad, så jeg kan komme mig lidt hurtigere.
Proteinpandekager og grøn te :)

Det skal nok blive godt i morgen. Glæder mig allerede til det er overstået :P
Det kan jo være vi ses, hvis du er til sådan noget pjat.

Hav en dejlig fredag og nyd lige det gode vejr med lidt udendørstræning - det er så SKØNT!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar